احکام ما (گلبرگ احکام)

وابسته به پایگاه مجازی میبد ما

احکام ما (گلبرگ احکام)

وابسته به پایگاه مجازی میبد ما

احکام ما (گلبرگ احکام)

امام صادق (ع) فرمود:
العامل علی غیر بصیرة کالسائر علی’ غیر الطریق و لا یزیده سرعةُ السیر الا بُعدا

کسی که بدون آگاهی وظایفش را انجام دهد، مانند کسی است که از بیراهه می رود و هر چه تندتر رود، از مقصدش دورتر می شود.
(کافی، چاپ دارالحدیث، ج1، ص106)

logo-samandehi
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۴۲ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

مدت زیادی است در جامعه تب استفاده از شبکه های اجتماعی از قبیل واتس آپ، تلگرام و ... بسیار بالا گرفته است بنابراین بر آن شدیم تا حکم فقهی استفاده از آنها را بررسی نماییم تا روشن شود که آیا واقعا استفاده از واتس آپ و تلگرام حرام است یا خیر؟

در ابتدا فتوای مراجع عظام تقلید را در مورد دو سوال در زیر بیان می کنیم.

1- در استفتائی از دفتر مراجع در مورد استفاده از واتس اپ، پاسخ مراجع عظام به شرح زیر می باشد:

.

مقام معظم رهبری: به طور کلی استفاده از شبکه‌های اجتماعی و مانند آن اگر مستلزم مفسده (مانند ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب باطل) بوده و یا خوف ارتکاب گناه باشد  """و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود""" و یا خلاف قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی باشد جایز نیست.

کد پیگیری سوال شرعی از سایت لیدر:   919a64661164e5ca

برای مشاهده جواب فوق و سوال آن در سایت مقام معظم رهبری اینجا را کلیک کنید و کد پیگیری فوق را وارد نمایید.

.

آیت الله مکارم شیرازی: اگر یقین دارید که سود آن متعلق به صهیونیست هاست باید از آن اجتناب کنید در غیر این صورت چنانچه خلاف مقررات نباشد و یقین داشته باشید استفاده نامشروعی از آن نمی شود مانعی ندارد.

استفتاء از آیت الله مکارم

برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگتر اینجا کلیک کنید.

.

آیت الله نوری همدانی: بسمه تعالی، سلام علیکم، در این امور به دفتر مقام معظم رهبری مراجعه شود.

استفتاء آیت الله نوری همدانی

برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگتر اینجا را کلیک کنید.

.

2- آیا نرم‌افزارها هم به‌مثابه کالا هستند و حکم خرید کالای ایرانی در اینجا هم وجود دارد؟

مقام معظم رهبری: حکم خرید کالای دشمنان که به نحوی کمک به آنها محسوب می‌شود تحت عنوان «اعانه‌ی ظالم» شامل اینجا نیز می‌شود؛ یعنی ما با خریداری یک نرم‌افزار، خدماتی به آنها برسانیم یا به نحوی از این نرم‌افزارها استفاده کنیم که سودش به جیب آنها برود، مثل برخی برنامه‌ها که اصل ورود به آنها و تعداد استفاده‌کنندگان از آنها برای صاحبش مفید است، همین ورود به برنامه هم حرام میشود. بنابراین فرقی نمی‌کند که این کالا سخت‌افزار باشد یا نرم‌افزار و این توصیه‌‌ای که گفته‌اند اگر کالایی مشابه داخلی دارد، از کالای خارجی استفاده نکنید، شامل نرم‌افزارها هم می‌شود و باید از نرم‌افزار داخلی استفاده کنید. (لینک منبع)

.

چنانکه در استفتاء بالا، مشاهده شد، اصل ورود به نرم افزاری که عضویت در آن و یا تعداد استفاده کنندگانش سود به دشمنان اسلام میرساند؛ حرام دانسته شده است و دیگر مشروط به نحوه ی استفاده از آن نشده است.

تا اینجا روشن شد که استفاده از مواردی که موجب تقویت دشمن می گردد، از نظر مراجع عظام تقلید حرام است و حتی ورود به آنها و استفاده از آنها نیز حرام است و ربطی به نحوه استفاده خوب یا بد از آن ندارد.

حال برای روشن شدن حکم استفاده از واتس اپ و تلگرام باید دو سوال زیر را بررسی نمود.

1- آیا مالکان واتس آپ و تلگرام واقعا صهیونیستی هستند؟

2- بر فرض صهیونیستی بودن آنها، آیا استفاده از آن موجب تقویت مالکان آن می شود یا خیر؟

برای بررسی سوال اول، لازم به ذکر است که مدتی قبل، نرم افزار واتس اپ، توسط یک صهیونیست 31 ساله (اطلاعات تکمیلی تر اینجا و اینجا) به نام زاکربرگ، به مبلغ نوزده و نیم میلیارد دلار خریداری شده است (لینک منبع) و ارزش هر کاربر واتس آپ برای مالک آن حدود 125 هزار تومان می باشد. (لینک منبع)

خریدهای بزرگ جهان تکنولوژی

زاکربرگ، همان مالک فیس بوک و همچنین اینستگرام است (منبع: اینجا و اینجا) و خود را یک آتئیست (بی خدا) می‌داند(لینک منبع) وی همچنین در لیست تاثیرگذارترین یهودیان دنیا که توسط روزنامه صهیونیستی «اورشلیم پست» معرفی شدند، به عنوان اولین یهودی تاثیرگذار دنیا انتخاب شد (منبع انگلیسی آن). خالص دارایی وی تا سال 2014 حدود 32 میلیارد دلار آمریکا بوده است. (لینک منبع) وی به سرعت در حال تبدیل شدن به ثروتمندترین فرد جهان است.

زاکربرگ: با اسرائیل می مانم

شیمون پرز، رییس رژیم صهیونیستی در بازدید از کمپانی زاکربرگ ، نقش این کمپانی را در تغییرات اجتماعی تحسین نموده و او را پسر خوب یهود خطاب میکند! (منبع: اینجا و اینجا).

شیمون پرز و زاکربرگ

بازدید شیمون پرز از دفتر کار زاکربرگ

از طرفی سازمان سیا و شخص اوباما نیز تاکنون بارها از برنامه های زاکربرگ تقدیر نموده اند. (منبع: اینجا و اینجا)

مالک واتس اپ در کنار اوباما

مالک واتس اپ ٬ فیس بوک و اینستاگرام در کنار اوباما

.

اما برای پاسخ به سوال دوم لازم به ذکر است که واتس اپ از سه طریق کسب درآمد می کند:

یکی از اصلی‌ترین راه های کسب ثروت واتس اپ، افزایش تعداد اعضا و در نتیجه افزایش ارزش سهام و اعتبار بانکی آن است (لینک منبع) و در عین حال، اطلاعات اعضا مستقیماً در اختیار دشمن درجه یک انقلاب قرار می‌گیرد و این اطلاعات هرچند ساده، توسط موتورهای تحلیلگر امریکا و رژیم صهیونیستی تحلیل و ضمن فروش اطلاعات، از آن‌ها در تصمیم گیری علیه انقلاب، بهره گیری می‌شود. (منبع: اینجا و اینجا).

یکی از مشکلات امنیتی و اطلاعاتی آن به صورتی است که چنانکه مشاهده می کنید در ابتدای نصب آن حدود بیست مجوز از جمله اجازه تصویر برداری از دوربین گوشی همراه نیز به شرکت مربوطه داده می شود در حالی که طبق قرآن کریم مومن نباید راه سلطه برای کافر بر خود ایجاد نماید چنانکه در آیه 141 نساء می خوانیم: «لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا» یعنی خداوند هرگز هیچ راه سلطه ای به سود کافران و بر ضد مومنان قرار نداده است.

در مورد تلگرام و مالک آن نیز در پایان نوشتار سه منبع برای اطلاع بیشتر خوانندگان آورده ایم. امیدواریم خداوند مسلمانان را از شر صهیونیست ها رهایی ببخشد.

جایگزین هایی برای واتس اپ:

با توجه به اینکه نرم افزارهای مشابه واتس اپ وجود دارد که منافع و هاست (مرکز ذخیره سازی اطلاعات) آن‌ها در اختیار صهیونیسم و آمریکا نیست و می‌توان از آن‌ها برای تبلیغ شیعه و رسوایی صهیونیسم و استکبار بهره گرفت؛ آیا همچنان می‌توان از واتس آپ، به بهانه ضربه زدن به دشمن با ابزار خودش، استفاده کرد یا اینکه باید از یک نرم افزار جایگزین و غیر صهیونیستی استفاده کنیم؟

چرا باید پافشاری ما روی دو سه نرم افزاری باشد  که مالکیت و هاست آنها در اختیار صهیونیست ها است و هر چند وقت یکبار در گروه ها هشدار ورود ویروس و امثالهم را شاهد بوده و دائما در محیط پر از اضطراب به سر بریم.

از طرفی، با توجه به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری نسبت به تقویت تولید ملی (جهت اطلاع بیشتر: اینجا و اینجا) و همچنین یکسان دانستن حکم نرم افزار و کالا از نظر ایشان در این زمینه، می توان نرم افزارهای نسبتا خوبی را یافت و از آن ها استفاده نمود.

نرم افزارهای رایگان ایرانی افسران و بیسفون - که قابل دانلود در کافه بازار نیز هستند- می توانند جایگزین های نسبتا خوبی باشند. هر چند الان از نظر کیفیت شاید به اندازه واتس اپ و امثال آن نباشند اما اولا بسیاری از اشکالات اولیه آن رفع گردیده و دائما در حال ارتقا هستند و ثانیا حداقل، استفاده از آن به بهای خون یک کودک فلسطینی تمام نمی شود و ثالثا مالک واتس آپ ده سال است که کار خود را آغاز نموده (لینک منبع) و طبیعی است که تا حدودی تکامل بیشتری یافته باشد. بنابراین باید به تولیدکنندگان داخلی فرصت داد، که موفقیت آنان، موفقیت متفکرین، کارمندان و کارگران ایرانی و موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

هر چند برخی از تصمیمات سختند اما در این شرایطی که روز به روز بر خونخواری صهیونیسم جنایتکار افزوده می شود، بیاییم از نرم افزاری استفاده کنیم که پیامک رایگان و مذهبی ما، به قیمت جان یک مظلوم فلسطینی تمام نشود.

________________________________________________________________________________________________________

بعدا نوشت:
با توجه به درخواست برخی از دوستان لینک آموزش حذف واتس اپ و تلگرام به مطلب اضافه می شود:

آموزش مختصر حذف اکانت واتس اپ: اینجا

آموزش مختصر حذف اکانت تلگرام: اینجا

--------------------------------------------------

مطالب مرتبط در همین وبلاگ:

کانال ما در شبکه اجتماعی سروش اینجا  

احکام تولید ملی + کلیپ

لزوم سلب ابزار سلطه دشمن در فضای مجازی

مطالب مرتبط در دیگر سایت ها و وبلاگ ها:

خادم امام حسین، سقای صهیونیست ها نیست.

سایتی فعال در این زمینه

تلگرام اسرائلی است یا روسی؟

فیلم تقدیر نتانیاهو از مالک تلگرام (آپارات).

قلعه دیجیتال تلگرام

تعداد کاربران ایرانی تلگرام از 83 درصد گذشت (آبی که ایرانی ها به آسیاب دشمن می ریزند)

تلگرام محصول مشترک BND ، MI6، Mossad

تلگرام خروجی قلعه دیجیتال (مطلبی مستند به همراه تصاویر)

پرده برداری از حقیقت تلگرام به همراه تصاویر و مستندات خارجی

اقدام انقلابی چین کمونیست؛ مسئولین از کمونیستها درس بگیرند

Sepahnews.com تنها درگاه رسمی سپاه در فضای مجازی

ماجرای شکایت گوگل از کاربری ایرانی

مطالب جالبی از آقای مومن نسب کارشناس شبکه های اجتماعی

چرا از شبکه های اجتماعی موبایلی بیرون آمدم؟ (حکمت ما)

سه منبع درآمدی برای واتس اپ

هدف وسیله را توجیه نمی کند مگر آنکه آن وسیله واتس اپ و وایبر باشد

توی واتس اپ و وایبر با صهیونیست ها چند چندیم؟

.

نظرات  (۲۳)

۲۸ مهر ۹۴ ، ۱۴:۱۴ نوید دهقانی

سلام اقای شیخی ممنون مطالب خوبی بود باتشکر منتظر پست های بعدی شما هستیم یاعلی

پاسخ:
سلام
ان شاء الله اگر عمر و فرصتی باشد در خدمت خواهیم بود
۲۸ مهر ۹۴ ، ۱۴:۲۱ روابط عمومی
سلام
خسته نباشید ...
خیلی جالب بود ...
لطفا برنامه های ارتباطی ایرانی را هم معرفی کنید.
پاسخ:
سلام
در نوشتاری با عنوان احکام تولید ملی معرفی نموده ایم
موفق و موید باشید
سلام
بسیار جالب بود امیدوارم موفق باشید
سلام.اول که چه سایت خوبی دارید.دوم چقدر عالی و با جزییات به این مسأله پرداختید.من خودم از وقتی نظر مرجع تقلیدم رو در اینباره فهمیدم خواستم واتساپ رو حذف کنم زیاد هم در اینباره تحقیق کردم اصلا تو جستجو در همین مورد با سایت شما آشنا شدم.اما اون چیزی که باعث شده شکم به یقین تبدیل نشه و واتساپ رو هنوز حذف نکردم اینه...چند تا از رو حانیون که از تلگرام و واتساپ استفاده میکنند...رو حانیون مقیدی هم هستند و کاملا هم میشناسمشون .با خودم میگم ا ونا که احکام رو بیشتر از من میدونن اگه اشکالی داشت استفاده نمیکردن.لطفا جوابم بدین و تیر خلاص رو به شکم بزنید تا زودتر از این گناه رهایی پیدا کنم.
پاسخ:
سلام
اولا: از تاخیر در پاسخگویی معذوریم و مشغله های تبلیغی اجازه سر زدن به وبلاگ نمی داد.
ثانیا: خوشحالیم که این مطلب انقدر مورد نوجه خوانندگان قرار گرفته است که در رتبه اول پر بازدیدترین مطالب قرار گرفته است.
اما جواب سوال شما:
1- افراد به تنهایی ملاک عمل نیستند و نظر مراجع ملاک عمل است.
2- ممکن است آن افراد هنوز در تشخیص مصداق به یقین نرسیده باشند که مالک واتس اپ حامی اسرائیل است و از نظر مراجع تا شخص به یقین نرسد وظیفه ای ندارد هر چند گاهی اوقات احتیاط مطلوب است.
3- ممکن است آن افراد از کسی تقلید کنند که به آنها اجازه چنین کاری را داده باشد.
4- ممکن است آن افراد فکر می کنند که به نحوی استفاده می کنند که هیچ سودی به مالک آن نمی رسانند که البته این جواب چندان مورد قبول خود بنده نیست زیرا خود ورود به این شبکه ها و افزایش تعداد کاربران این شبکه ها به تنهایی موجب افزایش ارزش و اعتبار آن شبکه ها می باشد.
5- ممکن است آن افراد شاخص، مرجع تقلیدشان چنین نظری را داشته باشد که حتی اگر سودی به مالک آن برسانید ولی زیان حاصل از استفاده شما بیش از سود آن برای مالک ان باشد استفاده اشکالی ندارد. که البته در مورد این دلیل گفتنی ها بسیار است زیرا:
اولا: سوالی مطرح می شود که آیا هدف خوب داشتن، می تواند موجب جواز استفاده از وسیله بد شود
و ثانیا: بنده از حداقل رهبری استفتاء نموده ام که اگر ما با استفاده از این شبکه ها ضرر بیشتری به مالک آن بزنیم جایز است استفاده نماییم و حتی نوشته ایم که می توانیم از آن برای تبلیغ این حکم الهی «که استفاده از وسائلی که مالک آن حامی اسرائیل است و موجب تقویت دشمن می شود حرام است» استفاده نماییم که فرموده اند: در هر صورت اگر مالک آن حامی اسرائیل است و موجب تقویت دشمن می شود جایز نیست.
و ثالثا: گاه برخی از افراد در محاسبه اینکه استفاده ما چه منافعی و چه مضراتی دارد و آیا ضررهای آن برمالک واتس اپ بیش از منافع آن هست یا خیر؛ برخی از منافع آن برای مالکش را ناخودآگاه نادیده می گیرند از جمله اینکه تا بحال چند نفر تنها استدلال آنها برای ماندن در واتس اپ نگاه به آن افراد موجه بوده است و اینکه چقدر ابزارهای تجزیه و تحلیل اطلاعات از سوال و جوابهای رد و بدل شده مذهبی و غیر مذهبی در کانال هایی که به اهداف مذهبی تشکیل شده است می توانند افکار جامعه و مشکلات فکری جامعه را تجزیه و تحلیل نمایند. به طور مثال خود ما می توانیم از سامانه های پیامکی دفتر مراحع یا سامانه های پیامکی فقهی خاص استان و شهرستان خاص که سوالات فقهی در زمینه های مختلف از جمله مشکلات ازدواج، طلاق، روابط نامشروع و ... پاسخ داده می شود؛ مشکلات یک جامعه یا یک شهرستان را تجزیه و تحلیل نماییم و برای آن راهکار ارائه نماییم چنانکه همین الان از این ظرفیت تا حدودی استفاده می شود که باید بیشتر شود. حال این ابزار تجزیه و تحلیل با کانالهای مذهبی در واتس اپ در اختیار دشمنان ما نیز قرار دارد
رابعا: وقتی مقام معظم رهبری با آن همه تاکید می فرمایند که از کالاهای داخلی با  تعصب تمام استفاده نمایید و از خارجی آن با تعصب تمام استفاده ننمایید (منبع)؛ چرا نباید خواص ما از بیسفون استفاده نمایند و لااقل عاشقان خودشان را به بیسفون هدایت نمایند. البته برخی از بزرگان در بیسفون حضور دارند و از آنها تشکر می شود
و موارد دیگری که در این خلاصه نمی گنجد ......
ان شاء الله موفق و موید باشید.
۲۲ آذر ۹۴ ، ۱۴:۲۱ مهرداد امامی
سلام آقای شیخی خیلی مطالب مفید بود وهمه با ذکر منبع بود انشاالله بتوانیم ریشه برنامه های اسراییلی را بکنیم تمام درامد های اسراییلی صرف تولید اسلحه و امکانات برای گروهک های تروریستی میشود با تشکر.
۰۱ دی ۹۴ ، ۱۸:۵۴ یا مهدی ادرکنی
ممنون از مطالبتون .عالی بود 
اجرکم عندالله
از سخنان امام خامنه ای زیاد قرار دهید
پاسخ:
سلام
ان شاء الله
باسلام باتشکر از وبلاک خوبتون صحبت بنده با خواندن مطالب بالا این است که نظر به این مطالب ما باید از هر چیزی که کمک به دشمنان اسلام بشود پرهیز کنیم خوب با این وضعیت ما نباید از موتورهای جستجویی همچون گوگل وامثال ان و کلا از همه موبایل های اندروید که سازنده موبایل های اندروید هم دشمنان اسلام هستند استفاده کنیم و در مطلب دیگر اینکه اگر اشکال دارد چرا خیلی از مراجع وعلمای اسلام از اینگونه فضاهای مجازی استفاده میکنند ممنون
پاسخ:
سلام علیکم
در جواب سوال شما چند نکته بیان می شود:
1- هر کاری که موجب تقویت دشمن شود از نظر مراجع تقلید حرام است. مخصوصا در مواردی که جایگزین داخلی داشته باشد مثلا برای شبکه های اجتماعی موبایلی چندین جایگزین داخلی وجود دارد مانند: افسران، بیسفون، ابرک، ویسگون، انار، سلام، لنزور که برخی کارکردی شبیه اینستگرام و برخی مانند تلگرام دارند
2- در نوشتاری با عنوان «احکام تولید ملی» جایگزین هایی برای گوگل آورده ام که بنده خود از آنها استفاده نموده و حدود 80 درصد احتیاجات خود را با آنها بر می آورم و در 20 درصد باقیمانده از روی اضطرار و ناچاری از گوگل استفاده می کنم.
3- تاکید فراوان مقام معظم رهبری به مسئولین، راه اندازی اینترنت ملی است که کشورهایی نظیر هند؛ چین، آلمان، ترکیه، روسیه و انگلیس خود اینترنت ملی دارند و از یوغ آمریکا در این زمینه خارج شده اند. آیا کشوری مانند هند می تواند ولی ما نمی توانیم. البته این وظیفه مسئولین است اما درخواستها و فرهنگ سازی ها هم وظیفه ما است.
4- در مورد استفاده خود بزرگان از اینچنین فضاها نیز در ذیل نظر «آقای منتظر» مطالبی آورده ایم. ضمنا سایت خامنه ای دات آی آر اصلا مال دفتر مقام معظم رهبری نیست. بلکه برخی از علاقه مندان ایشان سالها است که تشکیل داده اند و مطالب بسیار جالب و مفیدی دارد و بنده بسیار از آن استفاده نموده ام.
موفق و موید باشید.
به نام خدا
جانم فدای رهبر به خاطر آقام سید علی همه را پاک انشاالله آقام سید علی من را ببخشد آخه نمیدانستم. و درست ، قبلا استفاده کردم.
پاسخ:
سلام
روش صحبح پاک کردن رو هم در متن آورده ایم.
موفق و موید باشید
با سلام خدمت مدیر محترم و تشکر فراوان از زحمات شما که مطالب را خیلی دقیق و با ذکر منابع بیان میفرمایید.
شما چند سایت معرفی کردید که در مورد اسرائیلی بودن تلگرام مطالبی ذکر کرده بودند و نظر رهبری را خیلی واضح در مورد حرمت استفاده از کالاهای اسرائیلی آوردید.اماجواب شماره 4 شما در مورد کانال تلگرامی خامنه ای (مدظله العالی) اصلا قانع کننده نیست. مگر می شود سایت khamenei.ir مطلبی بر خلاف نظر رهبری بگذارد و مگر میشود سایتی که به نام شخص رهبری است و همه مردم آنرا منسوب به رهبری می دانند بدون نظارت رهبری عملی حرام انجام دهد. اگر تلگرام اسرائیلی بود به هیچ عنوان رهبری اجازه نمی دادند که کانالی به نام شخص ایشان در آن تشکیل شود و همچنین بقیه مراجع که عضو تلگرام هستند.
البته بنده عضو تلگرام نیستم بلکه عضو بیسفون هستم.

پاسخ:
سلام.
مطلب بنده گمان می کنم مستند و دقیق است اما اینکه چرا سایت های خاص عضو تلگرام هستند بنده نمی دانم. حداقل چنین بگویم که عمل و فعل سایتی که اصلا زیر نظر دفتر رهبری نیست ملاکی برای تایید  رهبری بر آن عمل نیست. البته باز هم می گویم که این سایت، سایتی بسیار قوی در تبیین سخنان رهبری است و بنده بسیار از إن استفاده کرده ام و این نظر شخصی من در تعییین مصداق اسرائیلی بودن است که به آن رسیده ام و افراد دیگر ممکن است در تحقیق به نظر دیگری برسند.
سلام خسته نباشید طاعات و عباداتتون قبول حق 
در مورد تلگرام یه سوال داشتم 
شما گفتید که تلگرام هم وابسته به صهیونیست هست در این صورت چطور مخابرات ایران با این سرور قرارداد بستن که حتی توی اخبار هم خبرش گفته شد؟ 
پاسخ:
سلام
در مورد نظر شما چند نکته قابل بیان است:
1- شرکت مخابرات ظاهرا با این شرکت قرارداد نبسته است بلکه تنها در تلگرام، کانال دارد که البته به نظر حقیر این هم اشتباه است.
2- مگر در صهیونیستی بودن حداقل اینستاگرام کسی شکی دارد و مگر «زاکربرگ» را صهیونیست نمی دانند؛ پس چرا صدا و سیمای ما تبلیغ آن را می کند.
3- حضرت آقا در 14 خرداد امسال فرمودند «نمی توانید شما برای اینکه مثلا فرض بفرمایید رادیو و تلویزیون داشته باشید، رادیو و تلویزیونتون را در اختیار دشمن قرار دهید. اینترنت هم همینطور است، فضای مجازی هم همینطور است، دستگاههای اطلاعاتی و ابزارهای اطلاعاتی هم همینطور است. اینها را نمی شود در اختیار دشمن قرار داد. امروز در اختیار دشمن است.» پس می شود در کشور اسلامی ابزاری در اختیار دشمن باشد و هنوز مسئولین با آن برخورد نکرده باشند.
اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای.

سلام
اگه درس استفاده بشه بهترین نرمافزار برای تبادل اطلاعات هسته
یا علی مدد
سلام من برنامه واتساپ و تلگرام رو از گوشیم حذف اکانت کردم 
الان فقط پلاس دارم و توی گروه های مذهبی عضوم
میخاستم بدونم پلاس نرم افزار ایرانیه و استفاده از اون ایرادی داره یانه؟
پاسخ:
سلام
اگه منظورتون تلگرام پلاس است باید بگم. کلا نرم افزارهایی که با استفاده از کدهای تلگرام ساخته میشه تنها امکانات تلگرام اصلی رو زیاد می کنند ولی در همه اونها اطلاعات ارسالی ما به سرورهای تلگرام میره لذا تفاوتی در حکم ندارند.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام.
در سایت **** ***** که متعلق ** *** *** ******* است کسی سوالی درباره تلگرام پرسید که جواب اینگونه بود
سلام علیکم 
می خواستم عضو تلگرام شوم ایا مجاز هستم ؟
مقلد رهبری هستم
پاسخ: 
با سلام و تشکر،
حضرت آقا تشخیص مصداق را به عهدۀ مکلف گذاشته اند. 
اگر با حضور در تلگرام به رشد معنوی و معرفتی و انقلابی خود و دیگران کمک میکنید، حضور خوب است، و ضربه ای که با این رشد به دشمنان انسانیت میزنید، بیشتر از سود مادی است که ممکن است به خاطر حضور شما در تلگرام نصیب انها شود.
واقعا سردرگم شدم بالاخره استفاده کنیم یا نه؟؟
پاسخ:
سلام
اشخاص ملاک عمل ما نیستند بلکه چنانکه قبلا هم جواب مفصلی به یکی از نظرات داده ام فتوای مرجع تقلید ملاک است. مقام معظم رهبری در این زمینه استفتائی از سایت ایشان (سایت لیدر) داشته ایم که سوال و جواب را می آوریم. قضاوت با خودتان.
اگر فردی بخواهد از شبکه اجتماعی که اسرائیلی یا حامی اسرائیل است برای پاسخگویی به شبهات استفاده نماید، به نحوی که بیش از آنکه سود به اسرائیل برساند به او ضرر بزند آیا در این صورت استفاده از آن جایز است؟
در هر صورت اگر منافع آن عاید شرکتهای صهیونیستی و یا شرکتهایی که از سود حاصله، کمک به دولت غاصب اسرائیل می‌کنند باشد، حرام است؛ و در صورتی که احراز نشود که منافع آن عاید صهیونیست‌ها می‌شود و یا در راه دشمنی با اسلام و مسلمین به‌کار می‌رود، اشکال ندارد
بنابراین طبق استفتاء فوق، استدلالی که در آن سایت مدنظر شما آمده صحیح نیست. برای دیدن متن اصلی سوال و جواب از رهبری به اینجا بروید
با سلام 
علت استفاده شایع و همه گیر نرم افزار هایی مثل تلگرام فقط تنوع در ظاهر برنامه نیست .
حتی اگر کسی موبایل هوشمند هم نداشته باشه میتونه با نصب برنامه روی سیستمش از تلگرام استفاده کنه 
اما مثلا نرم افزاری مثل بیسفون فقط برای اندروید های 4 به بالاست .
برای ما هم حکم رهبر و امام جامعه مثل تیر خلاص به شک ها و شبهاته 
اما دوستانی که گریبان چاک میکنن که از نرم افزار های ایرانی استفاده کنید و .... بهتره فکری برای رشد و ارتقای نرم افزار های داخلی بفرمایند که برای همه ی افراد دسترسی لازم به وجود بیاد 
پاسخ:
سلام علیکم
نرم افزار جدید ایرانی سروشه که امکاناتش بسیار بهتر از بیسفونه. ضمنا تلگرام هم از روز اول اینطور نبود و حتی کانال هم نداشت حالا با حمایت ایرانی و بودجه سرمایه داران به اینجا رسیده.
موفق و موید باشید
خدا ان شالله اسراییل را نابود کند مرگ بر انگلیس مرگ بر اسراییل و امریکا جنایتکار
اینا هم یه سری وسیله ارتباطی مثل بقیه هستن

پس باید کلا تلفن حرام باشه
پاسخ:
سلام
برادر عزیر این چه مقایسه ای است. تلفن در اختیار خود کشور است ولی حداقل اشکال واتساپ و تلگرام این است که سرورهای اونها تحت اختیار و سلطه اطلاعاتی دشمن است. در حالی که خداوند کریم در قرآن مجید در آیه 141 نساء می فرماید: «و لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا؛ خداوند هرگز هیچ راه سلطه ای را به سود کافران و بر ضد مومنان قرار نداده است»
موفق و موید باشید
۲۵ دی ۹۵ ، ۱۵:۰۷ تور به روسیه
دست شما درد نکنه مطلب مفیدی بودش
سلام ببخشید یعنی طبق نکات فوق استفاده از تلگرام حرام است؟
مرجع تقلید:امام خامنه ای
جانم فدای رهبر
سلام
مطالب خوبی تو سایتتون ارائه دادید استفاده کردیم موفق باشید دوست عزیز
آفرین برشما خیلی عالی بود 
اگه بتوانید اینها رو بطور خلاصه متنی 
کلیپ دربیاوریدو درتمام شبکه‌های مجازی منتشر کنید
توی روش.استاد غیره خیلی خوب میشه.

سلام 
واقعا جالب بود و اصلا انتظار نداشتم واتساپ اینجوری باشه
و اینکه پیشنهاد میکنم برنامه هایی که در شبکه خبر گفته میشه((سروش ، ایتا ، ای گپ)) رو به جای واتساپ و تلگرام نصب کنید 
من سعی می کنم به دوستام هم بگم که برنامه های ایرانی رو نصب کنن.💙

لبیک یا خامنه ای

همه شبکه های اجتماعی پاک شد یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی