احکام ما (گلبرگ احکام)

وابسته به پایگاه مجازی میبد ما

احکام ما (گلبرگ احکام)

وابسته به پایگاه مجازی میبد ما

احکام ما (گلبرگ احکام)

امام صادق (ع) فرمود:
العامل علی غیر بصیرة کالسائر علی’ غیر الطریق و لا یزیده سرعةُ السیر الا بُعدا

کسی که بدون آگاهی وظایفش را انجام دهد، مانند کسی است که از بیراهه می رود و هر چه تندتر رود، از مقصدش دورتر می شود.
(کافی، چاپ دارالحدیث، ج1، ص106)

logo-samandehi
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۲۲ ب.ظ

۲

در اسلام یکی از مسائل اساسی استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه اسلامی است. از این رو خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «و لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا». امروز مقام معظم رهبری بر لزوم تحقق و حفظ و حراست از استقلال در این سه حوزه تاکید ورزیدید. در ذیل جمله ای بسیار تکان دهنده از سخنرانی مقام معظم رهبری در سالگرد رحلت حضرت امام (ره) را خدمت خوانندگان تقدیم می دارم به این امید که ابزارهای سلطه فرهنگی دشمن را از زندگی خود برطرف نموده و از ابزارهای جایگزین که تحت سلطه دشمن نیست استفاده نماییم. همچنین امیدواریم دولت محترم نیز در این زمینه به مسئولیت خود در سلب سلطه فرهنگی از ابزارهای موجود اقدام عاجلی نماید.
  • «امروز نظام سلطه بر روی این مساله (نفی استقلال فرهنگی) در حال کار است، همین مساله مهندسی اطلاعات و این ابزارهای جدیدی که وارد میدان شده است، اینها همه ابزارهایی هستند برای تسلط بر فرهنگ یک کشور. بنده با این حرف نمی خواهم بگویم این ابزارها را از زندگی خودمان خارج کنیم، نه اینها ابزارهایی هستند که می توانند مفید واقع شوند؛ اما سلطه دشمن را از این ابزارها بایستی سلب کرد. نمی توانید شما برای اینکه مثلا فرض بفرمایید رادیو و تلویزیون داشته باشید، رادیو و تلویزیونتون را در اختیار دشمن قرار دهید. اینترنت هم همینطور است، فضای مجازی هم همینطور است، دستگاههای اطلاعاتی و ابزارهای اطلاعاتی هم همینطور است. اینها را نمی شود در اختیار دشمن قرار داد. امروز در اختیار دشمن است. وسیله و ابزار نفوذ فرهنگی و ابزار سلطه فرهنگی دشمن است.»(14 خرداد 95)

همینطور که مشاهده می شود رهبری معظم شرط استفاده از این ابزارها و شرط مفید بودن آنها را سلب راه سلطه دشمن دانسته و در نهایت هشدار می دهند: امروز (این ابزار نفوذ فرهنگی) در اختیار دشمن است. بنابراین دوستداران مقام معظم رهبری یا باید دولت محترم را با انتقادات سازنده خود به بستن راه نفوذ دشمن از ابزارهای موجود سوق دهند یا در غیر این صورت ابزارهای در اختیار دشمن را کنار گذاشته و از ابزارهای جایگزین استفاده نمایند تا با یک تیر چند نشان زده باشند. هم تولید ملی را برای تقویت خود ترغیب و تشویق نموده باشند و هم گوشه ای از اقتصاد مقاومتی را محقق نمایند و هم مسیر ابزار نفوذ و سلطه دشمن را سد نمایند.

در پایان دو مساله مهم از رساله حضرت امام تقدیم می گردد:

اگر در روابط سیاسی بین دولتهای اسلامی و دول اجانب، خوف آن باشد که اجانب بر ممالک اسلامی، تسلط پیدا کنند، اگر چه تسلط سیاسی و اقتصادی باشد، لازم است بر مسلمانان که با این نحو روابط مخالفت کنند، و دول اسلامی را الزام کنند به قطع اینگونه روابط. (م 2830)

اگر در روابط تجاری با اجانب خوف آن است که به بازار مسلمین صدمه اقتصادی وارد شود و موجب اسارت تجاری و اقتصادی شود، واجب است قطع اینگونه روابط، و حرام است این نحو تجارت. (م 2831)

اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای

مطلب مرتبط:

کانال ما در شبکه اجتماعی سروش اینجا

آیا واقعا استفاده از واتس آپ و تلگرام حرام است؟

.

نظرات  (۲)

متشکرم
پاسخ:
سپاس از لطف شما
۱۵ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۵۷ مهدی زراعتی رخشاندل
ممنون
خدا خیرتان دهد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی